Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 2., péntek

Sajttal-sonkával töltött bundáskenyér - hétvégén pazar reggeli, hétköznap tápláló vacsora







Már olyan régen készültem rá, hogy bemutassam ezt az igazi fregoli ételt. Ízletes, hagyományos, gyorsan elkészíthető, finom, laktató, mit mondjak még?
Erénye még, hogy bármelyik napszakban fogyasztható, bármelyik fő vagy mellékétkezést kiváltja és egészen hétköznapi alapanyagokból készül.

Itt azért álljunk meg egy percre, mert az, hogy milyen alapanyagokból készül, alapvetően meghatározza az élvezeti értékét.
Elárulom, a cserépben sült félbarna kenyerem volt az alapvető alapanyag, illetve Gina csodás, tanyasi tojásai, melyről már több bejegyzésemben is megemlékeztem:

Pataki tálban sült félbarna kovászos kenyér - teljes kiőrlésű tönkölyliszttel, természetes kovásszal. Természetesen.








Házi majonéz és társai: tartármártás, aioli, mézes-mustáros szósz




Egyszerű tavaszi tojássaláta (tojásos szendvicskrém) hagymás gyökérkenyérrel




Töltött dagadó – húsvéti változat (liszt, kenyérmentes)





A kisfiam úgy aposztrofálta a töltött bundáskenyeret, hogy „anya, ez olyan mit egy melegszendvics”. Nagyon ízlett neki.

Martha Stewart egyik műsorában láttam egy olasz származású háziasszonytól ezt az ételfélét, úgyhogy nem csak nálunk oly népszerű a bundáskenyér. Igaz, az a hölgy forma szendvicskenyereket, lapra vágott mozzarellát és főtt sonkát használt a recepthez, de mindenki azt használ hozzá, amit a lehetőségei megengednek.

A félbarna kovászos kenyerem megnyugtató választás volt az ételhez, éppúgy, mint Gina tojásai. A többi hozzávaló „átlagos” volt, főtt-füstölt tarja és gouda sajt durvára reszelve.

A karéj kenyereket megszórtam kevés sajttal, az egyiket befedtem egy szelete tarjával, a másik karéj kenyeret ráborítottam.

Karéj kenyerenként fél-fél tojást számoltam, és egy kevés tejet.  Sóval, borssal, zúzott fokhagymával fűszereztem a tejjel lazított tojást és alaposan elkevertem, felvertem.

Mindkét oldalán alaposan megmártottam a dupla, töltött kenyereket, majd közepes hőre melegített másfél ujjnyi napraforgó olajban kisütöttem. Lapáttal fordítottam. 







Színes reteksalátát adtam hozzá, durvára gyalult sörretek és finomra gyalult cseresznyeretek keverékét.
Igazán szemrevaló, tápláló és finom uzsonna volt. Érdemes, akár hétvégén reggelire kipróbálni.





3 megjegyzés:

  1. Hála a jó kis fotóknak, ezt most mind megenném!!!

    VálaszTörlés
  2. A retekről illik tudni: "Reggel méreg, délben étek, este orvosság!"

    VálaszTörlés
  3. TÖKÉLETES REGGELI HÁLA ÉRTE

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails