Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 6., vasárnap

Extra ropogós fűszeres csirkeszárny – csak egyszerűen




Szinte minden héten készül nálunk egy adag csirkeszárny, a kisfiam mondjuk úgy, hogy nem tud betelni vele. Se szeri, se száma nálam a különböző ízesítéseknek, igyekszem mindig feltalálni magamat és kicsit másképpen elkészíteni. Érdemes bepillantani csirkeszárny receptjeimbe.
Talán ez a verzió a lehető legegyszerűbb, mostanában nem vagyok idővel elkényeztetve, néha nem is baj, hiszen ilyenkor a lehető legegyszerűbb megoldásra törekszem. Ami sosem jelenti azt, hogy kevésbé finom a végeredmény, mint amikor nagyobb feneket kerítek neki.
Nem is készültek fázisfotók, de ha készültek volna, akkor se nagy számban.

Megtisztítottam a csirkeszárnyakat, a szárnyhegyet alalplébe félreraktam, és még két részre vágtam. Elkészítettem a fűszerkeveréket.
Mindig tartok itthon fűszereket egészben, hogy frissen őrölhessem, de tartok itthon finomra őröltet is, éppen ilyen esetekre.

Fűszerkeverék 1 kg csirkeszárnyhoz:

1 evőkanál finomszemcsés fokhagyma granulátum/por
2 teáskanál fűszerpaprika
½  teáskanál finomra őrölt rozmaring
½  teáskanál finomra őrölt feketebors
½ teáskanál finomra őrölt majoránna
2 teáskanál finomszemcsés só

Mivel olajsütőben szándékoztam egészen ropogósra sütni a szárnyakat, így sóval együtt készült a fűszerkeverék, hogy a vizet kivonja a csirkeszárnyból, mert így ropogósabbra sül.

Alaposan megforgattam a fűszerkeverékben a szárnyakat és lefedve 2 órán át pácoltam. Csak közvetlenül sütés előtt vettem ki a hűtőből, mert így még ropogósabb lesz.
Ezt a tippet amerikai receptekből merítettem, pontosabban a buffalo wings elkészítésénél olvastam jó régen. A buffalo wings-t készítik úgy, hogy az egyszerűen sóval, borssal pácolt szárnyakat ropogósra kisütik, majd valószínűtlenül csípős szósszal leöntik, és azonnal tálalják. A pácolt szárnyakat alaposan lehűtik és a hűtőből kivéve sütik ki azonnal.

Mondhatom, hogy működik, mert a képeken is jól látszik, hogy a csirkeszárny bőre csak úgy ropog. A szokásosnál tovább kell sütni, hogy jó ropogós legyen, 190 C fokos olajsütőben 12-15 percig adagonként. Nem érdemes nagyon megtömni az olajsütőt, mert az hátráltatja, hogy elég forró legyen az olaj.

Azóta már készült ugyanígy egy adag, mivel a nagy hókuszpókuszokra most nincs lehetőségem a konyhában, nem is utoljára.

Barbecue szósz (a házi a legjobb), mézes-mustáros szósz vagy tzatziki illik hozzá szerintem a legjobban. Hagyományos köretféleségek helyett pedig friss zöldségek, mint például angol zeller, nyers sárgarépa vagy uborka.

Szívből ajánlom elkészítésre és jó étvágyat kívánok hozzá! :)




2 megjegyzés:

  1. Nálunk is ezerrel dübörög a csirkeszárny imádat, ezért vadászom a hasonló recepteket:) Ismered a Knorr reklámot? Tudod, "Péter vagyok, a Knorr séfje és megalkottam a ropogós csirkeszárnyak receptet..." vagy valami hasonló. A recepted elolvasása közben az jutott eszembe, hogy ezekkel a fantasztikus csirkeszárny receptekkel (pláne a házi öntettekkel) Te is nevezhetnél erre a posztra:)

    VálaszTörlés
  2. Ma ez volt az ebéd nálunk, isteni volt, köszi a receptet! Nagyon tetszik a blogod, ideje több mindent kipróbáljak!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails